Goda nyheter sedan 2002     Tisdag 15 oktober 2019 kl 01:54Nyheter | Skicka in artikel | Annonser | Bli skribent | Galleri | Blog | Musikalbum | Kontakta oss
Nyheter > Nytt rockband med ett Kristet budskap
Garry Nutt
Foto: Garry Nutt
Garry in action
pjb@netikka.fi
 7 3745 32 36
pjb@netikka.fi Back
Online 15:01 26/12 2008  Modifierad 08:07 15/08 2010
Garry Nutt
Garry Nutt
Ung Garry 1990
Pontus J. Back
Pontus J. Back
Garry & Pontus 2005
Garry Nutt
Garry Nutt
Garry - Tangier re-union
Pontus J. Back
Pontus J. Back
Skinny Molly innan Garry
Pontus J. Back
Pontus J. Back
Garry Nutt 2005
Pontus J. Back
Pontus J. Back
Hole E. Rollerz - Tre Kristna bröder
{"width":"236","height":"500","type":"file","thumbnail":"thumb"}

Allmänt  Vem har sagt att det inte går att spela rock and roll och vara Kristen? Gamla myter och lagar finns fortfarande kvar i Kristendomen, men nu är det äntligen dags att damma av gitarren och skruva upp volymen. Här kommer Hole E. Rollerz!

Under mina år som turnerande rock musiker kom jag i kontakt med många människor. Det var under min tid i bandet Skinny Molly som jag kom i kontakt med basisten Garry Nutt. Jag hade grundat bandet Skinny Molly tillsammans med Lynyrd Skynyrd gitarristen Mike Estes. Vi höll på att bli ett av de tyngre namnen bland sydstatsrockarna i världen. Detta ledde till att stora namn som Molly Hatchett och Lynyrd Skynyrd började reagera. Molly Hatchet hade nämligen ingen original medlem längre och bandets grundare Dave Hlubek spelade med Skinny Molly. Dave fick ett fett erbjudande och lämnade bandet för att återförenas med Molly Hatcet.

Jag bytte från bas till gitarr och Mike kände Cinderella och Tangier basisten Garry Nutt som även har varit mycket bekant med självaste Pamela Anderson. Jag och Garry kom mycket bra överens och vår vänskap har funnits kvar ända sedan dess. Jag lämnade Skinny Molly i september 2005 efter en annorlunda turne´. As the Golden rule: What happens on the road, stays on the road.

Sedan gick det som det gick för mig och jag hittade Jesus eller om det nu var Jesus som hittade mig. I alla fall frälste Han mig och jag fick ett nytt liv och en andra chans. Jag höll kontakten med Garry och jag visste alltid att han bar på något speciellt. Det tog mig en tid innan jag vågade fråga om han är Kristen.

Garry skrattade och svarade: - Jaha, det tog så här länge för dig att lista ut detta. Jag blev frälst för 17 år sedan.

För mig var detta en positiv överraskning. Garry kan sin Bibel och har lärt mig mycket under dessa år. Vi har länge planerat att göra någonting tillsammans och under mitt förra besök i Florida. Hör och häpna jag har varit till Florida. Tänk om jag också besökte Lakeland!!!
Ja, under mitt förra besök i Port St. Lucie, Florida där Garry bor fungerade allt bra och vi beslöt oss för att äntligen göra något istället för att bara prata. Vi beslöt oss för att sluta prata och göra något i stället.

Självklart pratar vi fortfarande, men vi har vårt mål. Att bli ett Kristet rockband som inte har några gränser. Vi kan ställa oss på vilken scen som helst och spela rock and roll och det viktigaste av allt: berätta om Jesus Kristus och vad HAN har gjort i våra liv.

Planerna har framskridit och min broder Sami Ontermaa tackade direkt JA då han fick frågan om han ville spela trummor med oss. Vi har alla tre samma vision och vi har olika vittnesbörd som är aktuella i dagens värld. Allt från skolmobbning till alkohol och kokain missbruk. Jesus svarar på alla böner och för Jesus är ingenting omöjligt. Jesus är kärlek och Jesus lever. Det budskapet kommer vi för första gången att framföra i Finland i januari 2009 då Garry Nutt kommer hit.

Vi kommer även då att bosätta oss i studion för att spela in vår första skiva som kommer ut i mars/april 2009. Håll i hatten här kommer Hole E. Rollerz


Pontus J. Back
05:19 30.12.2008


Thomas,

Bra skrivet, jag håller med dig. Sedan torde det ju inte heller finnas någonting att klaga på om någon till exempel är musiker i sitt jobb. Precis som vilket yrke som helst.

Jag hade tur som bad om ursäkt för min bryska ton innan du hann skälla ut mig. Jag skall göra mitt bästa att inte göra om det jag gjorde. Förlåt!
Thomas
01:07 30.12.2008


Som jag ser det är det bara en fråga om konstsmak och estetik. Det är mycket konstigt att folk blandar ihop estetiska frågor med andliga frågor. Den konst man ägnar sig åt har inte nödvändigtvis något att göra med ens tro, det är nämligen vad musik är; en konstform. När det gäller konst har konsumenten ganska stor frihet att själv tolka det han ser eller hör. Konsten ligger i betraktarens öga och den har oftast den betydelse som betraktaren ger den. Det finns inte bara ETT sätt att tolka en tavla eller ett musikstycke.

Om man besluter sig för att tolka all hårdrock som ett djävulens verk är det fritt fram. Om man anser att det finns en biblisk grund för ett sådant synsätt är man ute och seglar. Jesus opponerade sig inte mot ett kulturellt fenomen som inte fanns under hans tid, det gjorde inte Paulus heller. Om man vill bevisa att en viss sorts musik är djävulsk kan man inte göra det på biblisk grund. Bibeln förbjuder hädelser, ogudaktigt språk och syndigt leverne, men inte vissa sorters musik. Om musiken inte innehåller hädelser eller annan form av ondska kan man inte opponera sig mot den på biblisk grund.

Att påstå att en sorts musik är djävulsk är som att säga att en viss sorts heminredning, blomsterarrangemang, skulpturer och målningar är djävulska. Det måste finnas en otvetydig koppling mellan det onda och ens konst för att ett sådant påstående ska ha någon betydelse alls. Man kan inte påstå att hårdrocken som sådan är ond bara därför att visa band inom heavy metal och death metal är satanister. Det finns ingen koppling mellan hårdrocken i sig och Satan. Man kan inte heller vandra omkring och påstå att röda rosor är onda därför att djävulen, enligt folklig fantasi, är röd. Ett sådant påstående är löjligt och ändå har det mer substans än det tidigare.

När jag nu ändå sitter och skriver borde jag ge Pontus en utskällning för att han började gorma något om de tråkiga lutheranerna som inte omvänder folk på löpande band. Men han hann visst redan be om ursäkt så det får väl bli ogjort.

Det handlar bara om estetik, den här diskussionen är fånig. Tack och godnatt.
Ögonsten
17:18 29.12.2008


Otroligt att ännu en artikel på mickelsson.net framkallar sådan intensiv debatt. Det här har jag sett ett bra tag, och tyst har jag funderat över hela fenomenet. Nu tänkte jag skriva en rad eller två.
Ja säger int att allt detta e helt åt skogen, klart att man skall få diskutera. Frågan är bara vad man har för baktanke då man framför sina åsikter; är det för att banka ner på någon annan eller för att få större klarhet med ämnet som diskuteras?
Det tycker jag folk skulle kunna fundera över, innan de sätter sig framför sina datorer och låter fingrarna smattra över tangenterna ett inlägg som kan läsas för allmänheten på internet.

Jag är en sån människa som är musikalisk och har fått otroligt mycket utav kristen rock/heavy metal de senaste fyra åren. Jag tycker det är tacksamt att kunna höra på bra musik med vettigt budskap- oavsett om man ser ut som muskelknutte eller färgglad flaggstång.
Jag tror definitivt att Gud älskar musik som äras till Honom, oavsett om det är lovsång eller med ostämda elgitarrer.
Sen tror jag också att det kan nås ut till människor som föredrar rockmusik istället för att höra på dagens musik på radio.
Jag har t.o.m kunnat be när jag har hört på musiken, och fått en ro av att lyssna på texterna.
Det är väl klart att Gud använder den musik genren, om Han ändå låter så mycket annan kristen musik nås ut runtom i hela världen.
Är jag den enda som tycker så?

Nu har jag sagt mitt, och jag hoppas att jag int trampa på någons ömma tår just nu.
Gå i frid med all du än gör.!


Mirakelmannen
13:47 29.12.2008


Mirakelmannen
13:41 29.12.2008


Pontus J. Back
13:40 29.12.2008


Magnus,

Jag tycker inte att jag dömer mera än Petter. Orsaken till att jag har valt att vara stenhård i denna debatt är den att det kanske finns människor som läser här för att finna någonting. Jag kan bara jämföra med mig själv innan jag var frälst. Då läste jag och hörde om liknande lögner som Petter skriver och dessa saker gjorde mig inte alls intresserad av att bli Kristen, tvärtom. Många Kristna försökte tala med mig och räknade upp en massa saker som man inte fick göra om man var Kristen och jag blev bokstavligt talat sänd till helvetet. Orsaker: tatureringar, rockmusik, skägg, långt hår osv. Jag blev egentligen RÄDD för Kristendomen och fram för allt RÄDD för Kristna människor. Orsak: De tror att de vet allt och de dömer fastän det står i Bibeln att man inte skall döma.

I och med att Petter har reagerat som han har gjort valde jag att skriva sanningen. Jag valde även att rådfråga en rad pastorer och präster i detta ärende om hårdrock. ALLA sade att hårdrock inte har NÅGONTING med onda makter att göra, så länge man inte sjunger om dem. ALLA dessa tyckte även att det är dags att någon beger sig ut på krogar och klubbar för att sprida evangelium. Jag väljer att lyssna på dessa ledare och fram för allt på Herren. Jag vet att Petter talar osanning i denna fråga.

Låt mig berätta en sak. Jag har berättat denna tidigare men jag anser att jag behöver berätta detta igen: Efter att jag hade blivit frälst och låg på sjukhuset så valde jag att raka mig och klippa mitt långa hår. Då jag blev frisk köpte jag en fin långärmad skjorta och ett par raka byxor. Jag trodde att man skulle se ut så då man var Kristen. Jag kände mig verkligen skum och jag frågade Herren vad som var fel. Herren svarade att jag aldrig skulle försöka låta mig kopieras efter ett religiöst mönster och att jag skulle vara den jag är. Sedan dess har jag varit den jag är och jag tänker inte ändra på mig för att någon Petter har något emot detta eller för att någon kanske till och med är avundsjuk.

Självklart finns det ondska i hårdrock och det finns även djävulsdyrkare som spelar hårdrock men det finns också ondska inom frikyrkorna såsom folkkyrkorna och det finns till och med onda personer som ARBETAR inom kyrkorna. Ondska finns överallt. Det är därför VI KRISTNA skall gå ut med ljuset för att med det som Jesus har gett oss övervinna mörkret och ondskans makter. Den största djävulen är fortfarande vårt eget kött.

En annan orsak att jag reagerar som jag gör är att Petter skriver om personer han inte känner. Han har aldrig träffat dem han skriver om så det går helt emot vad som står skrivet i Bibeln och fastän det skulle stå skrivet i Bibeln så har han ingen som helst rätt att vräka ur sig sådana saker som han har gjort utan att bli straffad. Självklart har han samma rätt som alla andra har. Att be om förlåtelse och sedan be Gud förlåta honom. Om jag har sårat någon i denna blogg så vill jag här och nu be om förlåtelse. Det har inte varit min mening att såra. FÖRLÅT! Jesus, förlåt mig Amen!

Tack för tipset om boken. Jag har endast hört talas om berättelsen och bara berättelsen fick mig att öppna mina ögon och mitt hjärta för de som inte har hört. Jag skall direkt kolla var jag får tag i den.
Det är lite likadant. Jag har levt med Hells Angels och andra kriminella och syndare. Framförallt med rock musiker. Jag talar deras språk och jag VET hur de känner sig inombords. Varför skall jag då inte försöka hämta hem dessa gamla vänner? Skall jag vända ryggen till då jag ser att de mår dåligt?


Mirakeltjejen,

Tack för dina uppmuntrande ord. Du är en god mirakeltjej. Du har rätt i att utseende och musikstil inte spelar någon roll. Ha ett riktigt fint nytt år så ses vi första lördagen på det nya året.

Alla andra som läser här vill jag passa på att inbjuda till Kvevlax Missionskyrka lördagen den 3 januari kl. 19.00. Även du Petter bör komma och lyssna. Där serveras det något för alla, till och med god mat!
Magnus
11:42 29.12.2008


Pontus,

Ja, du dömer och Ja, du gör personliga påhopp. Och sanning? Vad är det? Det som Pontus tycker att är sanning eller det som Petter tycker att är sanning? Knappast det som jag tycker att är sanning :D


Petter,

Du har helt rätt om samvete, det är någonting vi skall använda. Och vi måste använda det dagligen.

Men Petter,
ifall du lever ett rent liv där du aldrig tänker en syndig tanke,
inte använder produkter som kan ha producerats av barnarbete eller något liknande värre,
går i kyrkan så ofta den är öppen och lyssnar enbart på psalmer och gospel,
aldrig faller för frestelser,
aldrig ser en film som innehåller någonting såkallat "syndigt",
inte är överviktig,
inte är girig eller har mer pengar än vad du behöver,

Nåjo, listan kan fortsätta för evigt...

Men ifall du inte är och gör något av dessa så säger jag Grattis och jag beundrar dig stort!

Ifall du är eller gör någonting av det jag räknade upp så anser jag att du inte kan döma de som lyssnar på hårdrock heller. Det finns inget som är rent och heligt i denna värld! Jag får mycket gott ut av att lyssna på bland annat hårdrock och jag älskar hårdrock! Men visst, där finns mycket dåligt också den världen, men det finns det i alla världar. Också i den världen du tycks leva i. Det är just därför vi har ett samvete som vi måste använda ständigt.

Ifall du fortfarande anser att jag har fel, kan du ge lite starkare källor än dina egna åsikter?

OBS!

Storyn som Pontus talar om är "Driven av kärlek" (vet inte original-titeln) En bok som öppnat mina ögon för evangeliet och mission och vad det egentligen handlar om. Rekommenderar den starkt. En bok alla som har någonting med mission att göra borde läsa.
Mirakeltjejjen!
00:59 29.12.2008


Kom sent in i debatten nu...men jag skulle gärna vilja veta vad Petter anser då att "hårdrocks killarna" borde göra?

"Vi vill inte ha inslag av denna muskelknuttevärld med stora magar och små huvuden och stora knytnävar. Och stämband som åstadkommer mycket bröl."

Om jag tar Pontte som exempel, han har tatueringar och annat som du beskriver...
vad anser du att tex han borde göra då?
Sätta på sej en "heldräkt" som muslimska kvinnor använder för att dölja sig själva? Hoppa in i manskören och sjunga en psalm med sin "gosse" röst? Eller anser du att människor som han, som vår Herre Jesus Kristus frälste i blodet, borde sitta i ett hörn och gömma sig?

Nej, jag tackar Gud för Pontus! Han är verkligen ivrig i sin sak för att söka sig till just dom människorna som kanske är " svårast" sökta för oss icke tatuerade... Och han passar precis i sin plats som hårdrockare som sprider budskapet om vår Frälsare Jesus Kristus.. Utseende eller musikstil spelar ingensomhelst roll...Det är vad Jesus vill, och vad våra hjärtan begär! Keep on rockin´ in Jesus name! :)
Pontus J. Back
00:31 29.12.2008


Petter,

De kyrkor som du besöker torde då vara museer med levande människor från forntiden. Fast det fanns ju nog muskelknuttar på den tiden också. Männen skötte ju vedhuggning och andra praktiska saker då kyrkorna inte hade någon fjärrvärme.
Pontus J. Back
00:22 29.12.2008


Petter,

Jag har inte läst din kommentar som blev raderad men efter att ha läst dina tidigare kommentarer så tycker jag verkligen att du gick för långt i dina kommentarer om demonliknande och aggressiva personer. Du tycks heller inte veta vilken musik vi spelar och jag kan säga dig att det inte är hårdrock utan rock. Att du sedan använder uttryck som "knutte-kultur" visar åter igen på din egen personlighet.

Skall jag vara ärlig så tror jag inte att ni är många som delar din åsikt. Du kunde ju förklara hur man är frälst på gammalt och hederligt vis så att vi knuttar och hårdrockare vet vad du syftar på.

Jag skulle vilja påstå att den förändring som nu sker i Kristi kropp är nödvändig. Allt för mycket tradition och ritualer i kyrkorna. Vi skall väl leva tillsammans med Jesus och inte med människopåhitt?

Att spela musik är ingen synd oavsett musikstil! Fråga din pastor!
Petter
00:14 29.12.2008


Det är naturligtvis ytterst svagt av Mickelsson.net att gå in och 'redigera' debatten. Till övriga läsare: Det fanns inget personligt påhopp i den text som tagits bort. Det fanns enbart beskrivning över hur hårdrockens värld ser ut. Och att den innehåller ingredienser som ligger mycket långt från frikyrkligheten. Det är nog många med mej som ställer sig ytterst tvivlande till att ta in sådant i våra helgerum. I mina inlägg här på Mickelsson.net har jag aldrig skrivit om någon enskild människa, utan enbart om fenomen och företeelser och beskrivit min tolkning av bibeln. Den moderna människan vill bli kristen ja, men även behålla en hel del av världen ändå; alkohol, hårdrock, rikedom, titlar osv. Det finns fortfarande dock en skara kristna som är av den mera bokstavstroende sorten och som inte fördrar detta. Gränsen är knivskarp. På den ena sidan finns världen och på den andra sidan finns Guds rike. Och det är tyvärr svårt att blanda ihop dessa. Det går inte att vara 'ljum'. Det går inte heller att blanda för mycket av världens ingredienser i frikyrkan. Observera att jag nu inte debatterar med någon enskild utan beskriver en mera konservativ, bokstavstroende kristen syn; Jag vill inte gå till en kyrka där knutte-kultur och hårdrock råder. Och jag är inte ensam om det. Vi kommer tyvärr inte att rubbas. Och en dag kommer vi att gå in i Paradiset med fullbordat livsverk. Vad än skrivs om mej och min pseudom 'Petter' kan stå kvar. Det finns inget 'påhopp' som skulle rubba tron på att Gud har stakat ut ett regelverk som människan antingen kan följa eller avstå ifrån. Valet är fullständigt fritt. Och varje männska har utrustats med ett samvete som säger ifrån om inte saker känns rätt. Detta samvete har Gud lagt ner i varje människa. Och det går inte att döva eller förändra. Ju längre tid man har varit frälst (hederligt FRÄLST på gammalt vis) och ju mera man fördjupar sig i Guds Ord desto känsligare blir samvetet. Och man är skyldig att säga ifrån då saker inte känns rätt. Och då kan det ibland vara viktigt att beskriva saker DIREKT såsom de är. Debatten är avslutad för min del för denna gång. Men jag garanterar att vi bokstavskristna 'återkommer'.
Pontus J. Back
00:00 29.12.2008


Jocke,

Jag dömer inte, jag ser sanningen. Inte gottgör jag mig i någonting. Jag tycker egentligen synd om sådana som Petter. Det var han som började skriva en massa skit och personliga påhopp, så sanningen skall han väl tåla. Jag råkar nämligen veta vem jag talar om nu. Sanningen kommer alltid fram förr eller senare. Om man inte har rent mjöl i påsen skall man inte öppna käften heller. Detta kallar jag inte att gottgöra eller se ner på. Vi tycks ha olika uppfattningar om dessa begrepp kära Jocke. Så länge det skrivs osanning och spydigheter kommer jag att fortsätta skriva sanning. Sillä sipuli som Kärklax finnen sa!
Jocke Grönroos
23:57 28.12.2008


Hmm... När skall du sluta döma andra, Pontus? Att Linus tog bort Petters kommentar var bra, men du behöver väl inte gottgöra dig i det, och börja se ner på Petter för det.
Pontus J. Back
23:27 28.12.2008


Bra talat eller kanske man borde säga skrivet Linus. Vi kan väl inte annat än be för Petter. Gud har ju gett oss alla ett julpaket, skillnaden från Petter och mig är att jag har öppnat paketet medan Petter sitter och tittar på det och tycker att det inte behöver öppnas. Paketet är fullt med saker som Sonen kommer med. Frälsning för att nämna den viktigaste ingrediensen. God fortsättning på julen!
3SbeoDBqSp4895W2KwhF2b
21:00 28.12.2008


Jag blev tyvärr tvungen att ta bort ett inlägg nyss från Petter, det inkluderade ord som var så fula att jag inte med gott samvete kan låta de gå under kategorin någons åsikter. Petter, hör gärna av dig igen, men rensa isåfall bort personpåhopp som har med kroppsattribut och tunga dömanden och liknande. Mickelsson.net-kommentarerna finns inte för att ersätta domedagen. Dessutom kommer inte domedagen att döma personer efter musikstil utan efter om Sonen känner personen.
Pontus J. Back
13:55 28.12.2008


Jag hörde en gång en berättelse om en evangelist vars hjärta brann för en indianstam. Han ville nå deras själar och berätta om Jesus för dem. Han ville att de skulle bli frälsta! Han kunde inte deras språk men han levde tillsammans med dem i fem år och lärde sig språket och hur de levde. Då han kunde detta berättade han på deras eget språk om Jesus och många kom till tro och blev frälsta.

Om man jämför detta med vad vi gör, så har jag och Garry levt bland sådana människor som behöver Jesus under en lång tid av våra liv. Vi KAN deras språk. Är det inte då de vi skall försöka nå?

Musikstilen spelar ingen som helst (rock and) roll så länge hjärtat är med!
Pontus J. Back
13:51 28.12.2008


Magnus,

Det som är häftigt är ju att Gud har skapat oss alla som original. Vi är alla olika. Petter är som han är och jag är som jag är. Jag tycker dock att det var mycket fult gjort av Petter att kommentera en kristen broder som han gjorde och han rent ut av vräkte ur sig spydigheter emot en broder som han inte känner. Jag upplever att Petter om han nu heter så lever i en fantasivärld där allt som är kristet är vitt och frid och fröjd.

Jag råkade faktiskt vara rockmusiker långt innan jag blev Kristen och jag levde ett liv som höll på att sluta i fördärvet. Alla vet, säkert Petter också hur det gick för mig och VEM som frälste, helade och upprättade mig. Jesus kom även till min dödsbädd med ett personligt budskap. Jag skulle hjälpa de som har likadana problem som jag har haft. Dessa personer hittar man på krogen, rockfestivaler och i skolor. Skall man nå dessa själar som håller på att supa och knarka sig till döds och som högst antagligen hamnar i helvetet måste man tala deras språk. Jag är 100% säker på att en person som varit kristen hela sitt liv INTE kan nå dessa själar eller heller inte tala deras språk.

Ställ en kyrkokör med en tramporgel på scenen på en krog där det vistas 500 personer och se vad som händer. Att spela rock and roll med ett budskap och att vittna mellan låtarna kan aldrig vara fel.

Jag medger att jag lägger för mycket tid på skitkommentarer som Petters, men jag tycker helt enkelt att sådana som Petter borde lära sig känna Jesus. Sådana som Petter har inte tillräckligt TRO för att det skulle kunna bli en väckelse i vårt land.

Kanske detta inte är så kärleksfullt skrivet men som finnen säger tycker jag att det är ASIAA! Nu skall jag fara till kyrkan och spela bas med kören. Hoppas mina demoner och min aggressivitet inte smittar av sig på de mogna tanterna :)
Magnus
01:38 28.12.2008


Ja, jag vet vad du menar med det där att det kliar i händerna. Det gör det åt mig hela tiden. Men det finns alltid sådana som Petter (sorry Petter, nu blev du allas vår syndabock :P) här på m.net och det kommer alltid att finnas. Av egen erfarenhet kan det skada en att plaska i de anonyma kommentarernas paradis.
Klockorna skall börja ringa när debatterna stjäl både energi och inspiration.
Tänk om Gud vill tala till dig och ge dig inspiration medan du har huvudet fullt av att tänka ut hur du med ord skall vrida nacken av Petter men samtidigt baka in det i ett fint litet kristet paket som är passligt bestämt men ändå "fyllt av kärlek". Vad missar du då? Det är hemst sällan det lönar sig att försvara sig här.

Ta inte detta personligt, jag råkar bara veta hur vi kristna fungerar och hoppas på att inte andra skall bli som jag.

Ändå vill jag att du fortsätter kommentera.... :P
Pontus J. Back
23:53 27.12.2008


Jag medger att jag gick för långt då jag drog till med lutheranerna. Förlåt!
Pontus J. Back
23:43 27.12.2008


Magnus,

Vi gör alla våra tabbar nu som då. Jag gör mina mest hela tiden, men inte gör det mig ond, demonisk eller aggressiv. Jag tycker bara inte om då sådana som Petter skall kommentera allt och bara skriva rena rama skiten. Som sagt lutheran, pingstvän, baptist, metodist vad vi nu vill kalla det, namnet spelar ingen roll vi är alla lika värda inför Gud. Dock kan man inte jämföra mitt lilla skämt med "lutheranerna" med Petters personliga angrepp. Dessutom var det ju Jesus som frälste mig och han är nog inte lutheran, inte heller pingstvän eller baptist.... Tack för tipset, skall hålla det bakom örat, men det brukar klia i tangentbordet då man läser all slags dömande dynga.
Magnus
23:23 27.12.2008


pfft...

Petter, petter, du kan inte vara gammal du inte. Jag har levt mina 20 år och har redan insett att det inte finns något i vår värld som inte innehåller ondska. Eller kan du nämligen nämna något sådant? Nämner du en kyrka, eller ännu värre, en specifik kyrka så är du väldigt långt ute och seglar. Så varför dömer du hårdrock då?

Det är lite kul när vår nya m.net julkkis Pontus gör sina tabbar. Du snackar så mycket om att inte döma folk och sen säger du sådant som: "Tror du att det var en lutheran som skötte saken?"
Du kan antagligen bortförklara det där...men...ja, vi ser väl en viss fakta, eller?

Och Pontus, ett tips: Skriv dina artiklar, låt dem sedan vara. Det är ingen ide att wrestla med sotaren, du vet ;)
Mr. Internet
21:41 27.12.2008


The aims for making Christian music vary among different artists and bands. Many and most forms of music send an inspired message to the listener. Music is a universal form of communication. Christian music sends out evangelistic expression of the need or call to exaltation to the Lord Jesus Christ. This is accompanied by Street outreach, Local festivities, Church functions, and many alternative forms of internal or (soulful) expression. In this current millennia we have seen the likes of such Christian artist such as Matt Redman, Third Day, Kutless, Thousand Foot Krutch sing more explicit Christian songs incorporating lyrics that directly worship Jesus. Other bands, such as Underoath, BURDEN OF A DAY, Blessthefall, Haste The Day, incorporate symbolism and Christian messages in a less direct way to draw in non-Christian and Christian listeners to their music.
Pontus J. Back
21:36 27.12.2008


Petter, och sådana som du vågar inte heller gå dit där själarna som behöver nås finns. Jag minns då jag skulle på erotik mässa i Stockholm så blev hela församlingen skumma i korken och sade att jag skulle bege mig på fientlig mark. Resan blev välsignad och människor kom till tro. Jag tycker att vi bör försöka nå dessa själar och tala deras språk, men du lilla Petter kan inte detta språk. Enda du kan är väl Fader vår...
Pontus J. Back
21:31 27.12.2008


Ju mer jag läser din kommentar så ser jag hurudan dömande och olycklig person du är. Skulle jag inte vara Kristen skulle jag nog säga att du kommer att få stå inför Gud på domedagen, men jag är inte den som vräker ur mig spydigheter. Jag talar om vad jag tycker. Du tycks hata så mycket att du säkert hatar dig själv. Kanske någon kan be för dig?

Dessutom upphöjer vi oss inte på något sätt. Vi är ute för att göra namnet Jesus känt där det finns förlorade själar. Sådana som du sitter endast i kyrkan och möglar och talar om religion. Det handlar inte alls om religion utan om en personlig relation med Jesus. Det tycker jag att du skall pröva på!
Pontus J. Back
21:27 27.12.2008


Skenheliga typer som kallar sig Kristna kan absolut inte nå själar. Hur tror du att jag kom till tro och blev frälst? Tror du att det var en lutheran som skötte saken?
Pontus J. Back
21:25 27.12.2008


Petter, utan att jag känner dig så känner jag av dig i Anden. Du verkar inte veta mycket av vad du talar om. Larry Norman sjöng "Why should the devil have all the good music". Man kan spela hårdrock, rock and roll och vilken musik som helst utan att vara svart och syndig med STOR framgång. Sedan påstår du att vi har en aggressiv och demonliknande framtoning. Det bevisar att du inte vet vad du talar om. Skulle jag inte ha varit Kristen skulle jag nog ha sagt att du är full av skit, men det stämmer in på många Kristna. Det är INTE frågan om vad du vill ha. Det är heller inte mitt fel att du lever i en fantasivärld och inte vet vad du talar om. Muskelknuttar med stora magar osv. Uttryckliga bevis på att du dömer människor du inte känner. Skriv ut ditt hela namn eller ring mig och berätta VEM du är. Eller kanske du inte vågar möta en riktig Kristen person frälst endast och enbart av nåd. Dina kommentarer suger!

Emil!
Vi har spelat in några låtar tidigare som kommer att komma på skivan. Vi har 16 låtar färdiga, men alla kommer inte med. Jag har jobbat inom branschen i över 15 år och så gott som alla band meddelar press och media innan de går in i studion för att spela in en skiva. Så fungerar det bara.

http://www.pontusjback.com/site/www/jild...

http://www.myspace.com/pontusjback

Skall bli kul att höra hur demonisk och satanistisk vår musik är!
Emil
21:04 27.12.2008


Pontus - Jag måste ha läst artikeln fel, då det i den sista paragrafen står "Vi kommer även då [hänvisar till Januari 2009] att bosätta oss i studion för att spela in vår första skiva som kommer ut i mars/april 2009." Eller?
Om Hole E Rollerz har något material på myspace, youtube, last.fm eller liknande vill jag gärna höra det innan jag kan ta anklagelser för 'aggressiv demonlik framtoning' på allvar.
Petter
20:50 27.12.2008


Hårdrock innehåller ondska. Det är inte mycket tvivel om det. Och det vet alla. Att sedan plocka ingredienser ur sådant och försöka rättfärdiggöra det med passlig andel religion är dömt att misslyckas. Frikyrkligheten vill nog inte ha sådant. Riktig väckelse är något helt annat. Lägg ner detta och låt era ögon öppnas. Gud är stor och Gud är god. Vänd er mot honom och skala bort allehanda värdlsiga attribut. Er aggressiva, demonliknande framtoning är inte bra för sökande själar. Vi vill inte ha inslag av denna muskelknuttevärld med stora magar och små huvuden och stora knytnävar. Och stämband som åstadkommer mycket bröl. Hårdrock är innehåller mycket svart och kompakt SYND. Håll er borta från sådant. Sök Gud medan han låter sig finnas. Bed i ensamhet. Sikta mot sanningen. Var barmhärtiga. Framhäv inte er själva. Beblanda er inte med köttets system.
Pontus J. Back
20:11 27.12.2008


Jag tycker att kritiken kan vänta men substans finns redan inspelad. Jag är inte heller säker på vem som skämtar eller inte det finns riktiga galningar bland oss Kristna idag!
Magnus
20:10 27.12.2008


Pontus, det är ju självklart att Petter skämtar! :D
Emil
20:04 27.12.2008


Kan vi vänta med kritiken tills det finns låtar att lyssna på?
Egentligen kunde hela artikeln ha låtit sig väntas på tills det fanns någon substans inspelad.
Pontus J. Back
19:46 27.12.2008


Sedan tror jag verkligen att sökande själar mår mycket bra av rock and roll och sådant här. De har ju under långa tider levt i ren lögn av självaste kyrkan. Hårdrock är synd, tatueringar är synd, musik är från djävulen och att man blir frälst då man blir döpt som barn. Kyrkan har tillräckligt länge vräkt ur sig lögner och det är dags att en gång för alla visa VEM JESUS ÄR!
Pontus J. Back
19:44 27.12.2008


Ingen rök utan eld och elden kommer från Gud :) Shaka bam!
Pontus J. Back
19:02 27.12.2008


Petter, jag tror du är rätt ensam om dina åsikter. Vi försöker inte likna något eller någon, vi ser ut som vi gör. Jerusalem fick likadana kommentarer som den du just skrev redan på 70-talet, så detta är inget nytt under solen. Folk är avundsjuka i dagens samhälle. Gud ser inte på utseendet, vi får se ut hur vi vill. Det är insidan som räknas. Jag tror inte att Garry skrämmer någon. Tänk efter innan du kommenterar...
Petter
18:00 27.12.2008


Hur saker ter sig har betydelse. Ser man ut som ett monster och existerar i eld och rök så är det inte bra. Ni kan ha kvar era gitarrer och er musik, men ändra på det yttre så att det blir mera i enlighet med bibeln. Minns Jesus hade vit fotsid dräkt och var ofta lågmäld i sitt yttre. Utseendekod har tyvärr betydelse och på något sätt ingår det 'motpartens' (onskans makter) drag i hur ni ser ut och det är inte bra. Hårdrock har sysslat med ondska och det går inte att förneka, så varför försöka likna sådant. Sökande själar kanske inte mår bra av sådanthär.
Pontus J. Back
13:32 27.12.2008


Stranded' class='embedurls embed-link' target='_blank'>http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseac...
' class='embedurls embed-link' target='_blank'>http://mediaservices.myspace.com/service...http://mediaservices.myspace.com/service... width="425" height="360" allowFullScreen="true" type="application/x-shockwave-flash">
Sök

Skriv sökordet i rutan
Arkiv
Reklam

Annonsera här? Det passar bra! Kontakta oss!
musik >
10 senaste
>
You're forgiveness
Av Samuel Erik, Text och musik Samuel Erik, Producerad Samuel Erik och Manne Tiainen
Mick
Av Zealot Poets
Kärlekseld
Av Zealot Poets
Flumparanoia
Av Zealot Poets
The Day of Salvation
Av Pontus J Back
Without You
Av Pontus J Back
Thankful
Av Pontus J Back
Mighty God You Are (King of Kings)
Av Andreas Forsberg, producerad av Egon Veevo
Every Drop
Av Samuel Eklund, Producerad av Joakim Palmén